Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden
Wij hanteren de algemene voorwaarden van de thuiswinkelorganisatie. In deze voorwaarden staan o.a. onze garantiebepalingen, klachtenafhandeling en het beleid omtrent retourneren.
Verzendkosten
Verzendkosten binnen Nederland
- Verzending van je bestelling is altijd gratis vanaf een orderwaarde van € 25,-.
Verzendkosten voor België en Duitsland en naar het Caraïbisch gebied
- Voor verzending van je pakket in Nederland met een aankoopwaarde vanaf € 25,- brengen wij geen kosten in rekening.
Verzendingen naar het Caraïbisch gebied lopen via onze partner SendCaribe. Overige landen op aanvraag; verzendkosten zijn afhankelijk van het pakketgewicht.
*Voor bestellingen in Nederland onder € 25,- rekenen wij € 6.95 vrachtkosten. Voor België geldt een ondergrens van € 50,- en bedragen de vrachtkosten € 10.-.
Levertijd
Bestellingen worden uiteraard zo snel als mogelijk geleverd. Op een werkdag voor 16:30 uur bestelde artikelen die voorradig zijn ontvang je vaak al op de volgende werkdag. Je ontvangt een e-mailbericht op het moment dat de bestelling naar je wordt verzonden. In het bestelproces kan je ook kiezen voor afhalen in onze winkels of bij de klantenservice in Waardenburg. Hier vind je alle adresgegevens. Mocht een besteld artikel onverhoopt niet op voorraad zijn en wij niet binnen 1 week kunnen leveren, dan ontvang je hierover een bericht.
Aflevering
Levering met Postnl
Wij verzenden standaard met PostNL Pakketservice. Dit heeft een aantal grote voordelen. PostNL werkt met Track & Trace, met een uniek nummer kun je het pakket volgen. Voor grotere pakketten werken wij samen met Electronic Logistics. Deze transporteur neemt persoonlijk contact met je op voor levering.
Bezorgen
Levering door HOBO hifi
Bezorgingen vanaf € 1000,- zijn gratis, tenzij er sprake is van afwijkende prijzen op basis van acties of internetprijzen.
Betalingen
www.hobo.nl accepteert diverse betaalmethoden. Zo kun je onder andere kiezen voor iDeal betaling, creditcard betaling of een bankoverschrijving. iDeal betalingen en creditcard betalingen worden direct verwerkt. Een bankoverschrijving duurt 2-3 werkdagen. Zodra wij de betaling hebben ontvangen hebben, wordt je bestelling verzonden. Daarnaast bieden we ook opties voor In3, Riverty, Apple Pay en Billink.
iDeal
iDeal geniet vaak de voorkeur. Met iDeal kun je snel, vertrouwd, veilig en gemakkelijk jouw online aankopen afrekenen. Je rekent af in de eigen vertrouwde internet bankomgeving van je eigen bank.
Creditcardbetaling
Je kan met Mastercard, Maestro en Visa bij www.hobo.nl betalen
Overschrijving
Je kan een betaling via overschrijving doen onder vermelding van het ordernummer, ons rekeningnummer is:
NL19ABNA0581325389 t.n.v. HOBO hifi retail B.V. BIC: ABNANL2A.
AfterPay/ Riverty
AfterPay/ Riverty voert voor hobo.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. Je kan bij hobo.nl betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 750,-. Ter goedkeuring van jouw verzoek om te betalen met digitale factuur voert Riverty een gegevenscontrole uit. Riverty hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met Riverty niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. Je kan bij vragen altijd contact met Riverty opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de Riverty website.
iDeal In3
iDeal In3 voert voor hobo.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat 1/3 van het bedrag direct betaalt en de volgende twee termijnen in de daaropvolgende maanden betaalt. iDeal In3 stuurt je daarvoor een reminder. Je kan bij hobo.nl betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 5.000,-. Ter goedkeuring van jouw verzoek om te betalen met digitale factuur voert iDeal In3 een gegevenscontrole uit. iDeal In3 hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met iDeal In3 niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. Je kan bij vragen altijd contact met iDeal In3 opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de iDeal In3 website.
Billink
Billink voert voor hobo.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitale factuur van Billink via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. Je kan bij hobo.nl betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 750,-. Voor Belgische klanten geldt een maximaal factuurbedrag van € 250,- . Ter goedkeuring van jouw verzoek om te betalen met digitale factuur voert Billink een gegevenscontrole uit. Billing hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met Billink niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. Je kan bij vragen altijd contact met Billink opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij je naar het consumentendeel van de Billink website.
Betalingen vanuit het buitenland
Buitenlandse klanten kunnen gebruik maken van de volgende betaalmogelijkheden: GIROPAY, SOFORT Banking en Mister Cash.
Privacybeleid
www.hobo.nl respecteert de privacy van alle gebruikers van de site en zorgt dat al jouw gegevens vertrouwelijk worden behandeld. Wil je meer informatie, dan kan je onze privacybeleid pagina raadplegen.
Klachtenbehandeling
Het is natuurlijk vervelend als je een klacht hebt over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt. Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht via de e-mail aan de afdeling klantenservice door te geven. Dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch.
Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen deze naar ieders tevredenheid op te lossen.
Onze gegevens:
HOBO hifi b.v.
Achterweg 44
4181 AE Waardenburg,Nederland
0345-588068 (maandag t/m vrijdag 09:00-17:30)
info@hobo.nl
Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte brengen.
Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kan je ook altijd contact opnemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar HOBO hifi bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
Herroepingsrecht
In tegenstelling tot de meeste andere webwinkels heb je bij www.hobo.nl 60 dagen de tijd om je aankoop te ruilen en 14 dagen om te retourneren. Er zijn echter wel een aantal voorwaarden van toepassing:
- Het product (en de verpakking) dient onbeschadigd en compleet met alle accessoires te zijn;
- Je aankoop dient (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking te zitten;
- Je mag een product slechts in die mate gebruiken die redelijkerwijs nodig is om te bepalen of je het product wenst te behouden;
- Maatwerk (zoals op maat gemaakte luidsprekerkabels), artikelen die zich niet in ons standaard assortiment bevinden of naalden/ elementen die mechanische slijtage vertonen (uit de verpakking zijn gehaald/ ingebouwd zijn geweest) kunnen niet geruild of geretourneerd worden;
- Vanuit hygiënisch oogpunt kunnen In Ear hoofdtelefoons niet geruild of geretourneerd worden tenzij deze in een ongeopende/ nog ingesealde/ verzegelde verpakking zitten;
- Producten die door de consument zijn aangemeld bij derde partijen wegens promotionele- en/ of garantiedoeleinden staan op naam en kunnen niet geretourneerd worden;
- Een product dat onder de omruilgarantie omgeruild wordt, moet door een gelijkwaardig product worden vervangen;
- Eerder in rekening gebrachte of verrekende handling-, bezorg- of verzendkosten worden niet gecrediteerd.
Retourneren
Indien je een in onze webshop aangeschaft product wenst te ruilen of te retourneren dan zullen wij dit uiteraard zo soepel mogelijk laten verlopen. Maar dit kan niet zonder jouw hulp, het is van belang dat de juiste stappen op de juiste wijze worden doorlopen.
Stap 1.
Stuur een email met de volgende gegevens naar info@hobo.nl:
- Je ordernummer;
- Het betreffende artikel en het aantal;
- De gewenste aktie: ruilen of retourneren, graag met opgaaf van reden
Stap 2.
Je ontvangt per email een bevestiging van je verzoek.
Stap 3.
Je ontvangt tevens email instructies aangaande het retourzenden. Volg deze correct op voor een spoedige afhandeling. Niet correct (her-)verpakte goederen resulteren in een langere afhandelingsperiode.
Retouradres:
HOBO hifi Expeditie
Filipsweistraat 2
4181 CH Waardenburg
Let op: Bij incomplete verpakkingen, verpakkingen waarop is geschreven of verpakkingen die met ducttape zijn dichtgeplakt zijn we genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Gebruik bij het terugsturen enkel doorzichtige tape, gebruik een omdoos of doe grote verpakkingen in een vuilniszak en plak die vervolgens dicht. Zo gaat de verpakking niet kapot.
Stap 4.
Wij gaan na controle van de verpakking en het product over tot omruiling van het artikel of storten het aankoopbedrag binnen 14 dagen retour. Indien het artikel van je keus niet voorradig is, zullen wij je informeren en nemen wij de bestelling in nota.
Verzendkosten van de retourzending bij herroeping:
De verzendkosten van een retourzending bij gebruikmaking van het herroepingsrecht zijn voor je eigen rekening.
Regels en afspraken voor retourneren:
Indien een artikel beschadigd en/of defect bij je wordt afgeleverd, dien je ons binnen een redelijke termijn na ontvangst van de bestelling hiervan op de hoogte te brengen. Je ontvangt vervolgens informatie over de te volgen retourprocedure. Bij retourneren vragen we je rekening te houden met de regels die je hierboven leest onder de alinea Herroepingsrecht.
Garantie
HOBO hifi betrekt zijn producten uitsluitend van de kanalen die door de fabrikant aangewezen zijn voor de Nederlandse markt. Alle producten vallen dus gewoon onder de garantieregelingen zoals deze door de fabrikanten bepaald zijn en ondersteund worden.
In onze webshop staan bij producten de garantietermijnen aangegeven, dit zijn de garantie termijnen zoals de fabrikant ze hanteert. Deze garantietermijnen hebben betrekking op defecten die zich voordoen aan een product, het gaat hierbij om fabricagefouten en niet om defecten die ontstaan zijn door onjuist of overmatig/veelvuldig gebruik.
Onze factuur met de omschrijving van de geleverde artikelen is je garantiebewijs. De op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantietermijn.
Op de garantie kan geen aanspraak gemaakt worden indien er sprake is van:
- Normale slijtage door (veelvuldig) gebruik;
- Defecten of slijtage als gevolg van nalatig onderhoud;
- Als er veranderingen in of aan het artikel zijn aangebracht door derden;
- Als de datum op de factuur is gewijzigd of onleesbaar is gemaakt;
- Door gebreken die zijn ontstaan door niet met bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik zoals het niet volgen van de bijbehorende gebruiksaanwijzingen;
- Beschadiging door opzet of grove onachtzaamheid;
- Bij van buiten komend onheil zoals blikseminslag en dergelijke;
- Er sprake is van overbelasting;
- Kosten van derden voor reparatie van een defect artikel worden niet vergoed;
- Indirecte kosten veroorzaakt door het defecte artikel kunnen niet voor vergoeding in aanmerking komen;
- De consument in gebreke blijft en niet tijdig aan haar verplichtingen voldoet, waaronder ook begrepen de betaling van het product.
HOBO hifi B.V. staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Contact
Wil je graag persoonlijk advies, ben je op zoek naar een specifiek product of wil je een offerte voor grotere aantallen van een bepaald artikel ontvangen, dan verwijzen wij je graag door naar onze contactpagina.









